Ćwiczenia na brzuch, czyli sekret płaskiego brzucha

BLOG

Jeśli chcesz wzmocnić mięśnie brzucha i wiedziec jakie ćwiczenia na brzuch wykonać by był płaski, trzymaj się naszych wskazówek. W przypadku rzeźbienia mięśni brzucha zwykle wybieranym ćwiczeniem są brzuszki. Brzuszki angażują większość podstawowych mięśni, ale również skoncentrowane są na mięśniach które znajdują się wzdłuż centralnej osi brzucha. Twoja kondycja nie ma tu znaczenia ponieważ kiedy wykonujesz brzuszki, poczujesz je w mięśniach brzucha. Jeśli jednak uważasz że potrzebujesz większego wyzwania, powinieneś sprawdzić swoją formę, gdyż to ćwiczenie można wykonywać w trudniejszy sposób poprzez spinanie mięśni brzucha na alternatywne sposoby żeby uderzyć w te uparte miejsca.

Sprawdź Swoją Formę

Jeżeli chodzi o trening brzucha, jesteś narażony na ryzyko kontuzji szyi i pleców, jeśli zaczynasz ćwiczyć w słabej kondycji. Żeby odpowiednio wykonać brzuszek, musisz leżeć płasko na plecach, pamiętając o ugięciu nóg i trzymając stopy płasko na podłodze. Weź ręce i połóż je zaraz za głową oraz trzymaj łokcie na zewnątrz. Następnie wykorzystaj mięśnie brzucha do uniesienia górnej części ciała z podłogi i zatrzymaj się na chwilę w tej pozycji. Pamiętaj o wydechu kiedy podnosisz się do góry i wdechu kiedy wracasz na dół. Upewnij się, że wszystkie Twoje ruchy są wolne dla uzyskania maksimum efektu. Zwiększ Liczbę Powtórzeń Być może będziesz potrzebował większej liczby powtórzeń jeśli jesteś przekonany, że Twoje mięśnie brzucha nie pracują podczas wykonywania brzuszków. Więcej powtórzeń wzmacnia Twoje mięśnie i przyczynia się do poprawy wytrzymałości układu krążenia. W miarę jak Twoje mięśnie brzucha się wzmacniają, będziesz musiał wykonywać więcej powtórzeń jak również więcej serii podczas jednego treningu. Poeksperymentuj z planem serii i powtórzeń tak aby był on zarówno trudny jak i powtarzalny. Różnicowanie długości treningu oraz jego intensywności również wiele daje pod względem konsekwencji w trenowaniu.

Przepisy Jatomi na koktajle białkowe

Zwiększ Poziom Trudności

Być może będziesz musiał zmienić swój trening kiedy mięśnie się wzmocnią, dlatego też powinieneś zwiększać ciężar lub nawet używać piłki stabilizującej kiedy wykonujesz brzuszki. Powszechnie przyjętą praktyką jest zaczynać od ciężaru z którym łatwo możesz sobie poradzić, a następnie zwiększać go w miarę jak mięśnie robią się coraz mocniejsze. Jeżeli chodzi o ćwiczenia z piłką stabilizującą, usiądź na piłce, mocno opierając się o nią biodrami i zegnij nogi pod kątem 90 stopni. Trzymanie stóp płasko na ziemi pomoże Ci utrzymać równowagę w trakcie ćwiczeń. Dobrym wariantem dla dolnych mięśni brzucha będzie zablokowanie górnej części ciała poprzez trzymanie się partnera lub kolumny i podnoszenie nóg prosto w górę. To ćwiczenie angażuje zginacze bioder i dolne mięśnie brzucha, często używane podczas biegania i biegania sprintem.

Pij dużo wody!

Ćwiczenia na brzuch trzeba urozmaicać

Jeśli ciągle uważasz, że potrzebujesz większego wyzwania, nie obawiaj się wypróbowywania różnych ćwiczeń. Jest parę podstawowych ćwiczeń na te same mięśnie i być może właśnie tego Ci potrzeba do porządnego treningu mięśni brzucha. Rowerek i pozycje jogi działają na wszystkie Twoje mięśnie i mogą stanowić wyzwanie którego Ci potrzeba żeby wykonać świetny trening górnych i dolnych mięśni brzucha. Pamiętaj też, że nasi trenerzy i motywatorzy chętnie służą pomocą. Spytaj ich oto jak mieć idealnie płaski brzuch, wszak do lata zostało 100 dni.

Adrian Obermeler

Redaktor naszego bloga o zdrowym stylu życia.
Wolny czas przeznacza na grę w piłkę siatkową oraz inne aktywności, które nie pozwalają na bezczynne siedzenie.

Jesteś naszym klubowiczem? Chcesz podzielić się swoim fitnessowym wyczynem? Lubisz zdrowo gotować? Podziel się tym na naszym blogu. Napisz do mnie: adrian.obermeler@jatomi.com

Latest posts by Adrian Obermeler (see all)

Zainteresują Cię także

  • Pingback: Nawodnienie organizmu to podstawa!()

  • Pingback: Trening kobiet: Podnoszenie ciężarów ważnym jego elementem()

  • http://workout-polska.pl Trening brzucha

    Ja chyba przeciążyłem trochę brzuch. Robiłem wznosy nóg i DragonFlag.
    Na drugi dzień zaczęło mnie boleć na dole w okolicach spojenia łonowego (chyba przyczepy mięśni brzucha tam są).
    Twa tygodnie prawie minęły i prawie przestało boleć (prawie).
    Jeszcze z tydzień odpuszczę, a potem stopniowo zacznę cisnąć brzuszek.

    • Redakcja O

      Najlepiej porozmawiaj z trenerem Jatomi przed początkiem treningu. Życzymy powrotu do pełnej formy! ;) Pozdrawiamy!