Suplementacja w diecie wegetariańskiej

Suplementacja w diecie wegetariańskiej

Dieta to jeden z najważniejszych czynników w naszym życiu, który decyduje o naszym zdrowiu. Coraz więcej osób decyduje się na wprowadzenie wegetarianizmu do swojego życia, nie tylko z pobudek ideologicznych, ale również zdrowotnych. Często zmiana nawyków żywieniowych przechodzi w sposób szybki i drastyczny, co powoduje poważne problemy zdrowotne. Warto wprowadzać więc stopniową rezygnację z produktów mięsnych, pamiętać o odpowiednim bilansie, a nawet pokusić się o konsultację lekarską. Dorzucając do tego suplementy zyskamy sukces.

Co to są właściwie suplementy?

To produkty, które są złożone z substancji odżywczych, których brakuje organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Suplementy to źródło pomocy w uzupełnieniu właściwej żywności. Takie środki wzmacniają nasz organizm i działają profilaktycznie.

Jaką więc suplementację wybrać do diety wegetariańskiej?

Warto tutaj pamiętać o najczęściej występujących niedoborach i do nich dostosować nasze dawkowanie. Menu rozszerzajmy o produkty naturalne bogate w składniki, których nam brakuje i wspierajmy się witaminami oraz suplementami dostępnymi np. w aptece.
Taką suplementację w diecie wegetariańskiej możemy wprowadzić przez środki w formie kapsułek, płynów, sprayów oraz tabletek.

Na które składniki warto zwrócić uwagę?

Witamina B12 – duży problem wegetarian

Koncentrujmy się tu przede wszystkim na witaminie B12. Problem dla osób roślinożernych pojawia się dlatego iż ta witamina znajduje się tylko w produktach mięsnych. O niedobór bardzo łatwo, a to może prowadzić do zmęczenia, problemów z pamięcią a nawet anemii. Bardzo ważna jest więc suplementacja, którą możemy zrobić na dwa sposoby. Zaczynając naturalnie czyli poprzez zwiększenie spożycia produktów rybnych, jogurtów, jaj co stosunkowo uzupełnia witaminę B12, jednak często w sposób niewystarczający. Warto więc sięgnąć po suplementację apteczną np. MYVITA Silver Wit B12 forte, lub  witaminę B12 Boost Better You. Odpowiednie dawkowanie uzupełni niedobory i poprawi nasze samopoczucie i funkcjonowanie.

Żelazo – problem u osób, które nie dbają o różnorodność diety.

Pierwiastek ten zawarty w produktach roślinnych jest słabiej przyswajalne niż to w mięsie. Niedobór może spowodować niedokrwistość, osłabienie, obniżenie odporności i problemy ze skórą. Pamiętajmy więc by w diecie wegetariańskiej regularnie badać poziom żelaza i podjąć suplementację. Warto spożywać produkty takie jak pieczywo razowe, orzechy czy płatki owsiane, a dietę wzbogacić preparatami np. Ekologicznym żelazem w płynie Viridian.

Witamina D3 – pamiętajmy o niej nie tylko w okresie jesienno- zimowym.

Naturalnie uzupełnić ją można tłustymi rybami morskimi, a co jeśli to nie wystarczy? Możemy sięgnąć po suplementacje m.in. produkt Witamina D3 2000IU.

Wapń – zdrowe zęby i kości

Koniecznie w diecie wegetariańskiej pamiętajmy o produktach tofu, cieciorki i brokułów, a to wszystko uzupełnijmy suplementacją np. o Wapń z alg morskich.

Popularność diety, opartej na produktach pochodzenia roślinnego stale rośnie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu specjalistów można zminimalizować lub nawet zlikwidować problem niedoborów składnikowej u osób niejedzących mięsa. Wybierając suplementy postawmy na te przebadane i wysokiej jakości. Tylko bezpieczne produkty pomogą Nam zadbać o siebie i swoje zdrowie. Pamiętajmy również, że warto wybór suplementów skonsultować z lekarzem lub farmaceutą.

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like these