Podstawy dbania o swoją urodę – to prostsze, niż myślisz

Podstawy dbania o swoją urodę - to prostsze, niż myślisz

Wiosna i lato zdecydowanie sprzyjają prawidłowemu dbaniu o swoją urodę i sylwetkę. Bo kiedy, jak nie w ciepłe, słoneczne dni udać się na basen, siłownię, pobiegać na świeżym powietrzu i jeść sezonowe warzywa i owoce? Jak zadbać o swoją urodę, by móc cieszyć się nią cały rok?

Zadbaj o odpowiednią ilość ruchu

Uroda jest nie tylko zasługą zewnętrznego dbania o swoją cerę, włosy, paznokcie czy skórę, ale przede wszystkim jest wynikiem troski o swoje zdrowie fizyczne, oraz psychiczne. O pierwsze z wymienionych można zadbać dzięki prawidłowemu odżywianiu, ale przede wszystkim także dostarczając organizmowi sporo ruchu. 

Gdzie iść się rozruszać? Warto poćwiczyć na siłowni, a w słoneczne, przyjemne dni na świeżym powietrzu. Najważniejsze, aby wybierać aktywności najbardziej dostosowane do swoich potrzeb. Nie lubisz biegać? Nie musisz! Możesz zamiast tego udać się do lokalnej siłowni na spinning, a nawet aerobik. 

Na powietrzu możesz wybrać się na rolki, rower, zrobić gimnastykę w parku albo zrobić długi spacer szybkim krokiem. Opcji jest mnóstwo, a ruch to podstawa – nie bez powodu mawia się, że w zdrowym ciele, zdrowy duch. A w konsekwencji ciało jest wysportowane, dobrze ukrwione, poprawia się koloryt cery i wzrasta apetyt.

Co z tym jedzeniem?

Skoro już mowa o apetycie, to trzeba również wspomnieć o tym, że na zadbaną cerę, włosy, paznokcie i samopoczucie wpływa to, co jemy. Staraj się jeść różnorodnie, aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jeżeli chodzisz na siłownię, uprawiasz sport, to normalne, że masz większe zapotrzebowanie kaloryczne.

Nie bój się jeść większej ilości warzyw, strączków, owoców i pełnoziarnistych produktów. Wybieraj warzywa i owoce sezonowe, które aktualnie rosną w kraju. Jeżeli liczysz kalorie, chcesz być w ich deficycie lub nadwyżce, aby osiągnąć jakiś wyznaczony przez siebie cel, z owoców i warzyw przygotujesz atrakcyjne dla oka posiłki o dużej objętości na talerzu – będziesz mieć wrażenie, że danie jest spore, nawet jeśli zależy Ci na jedzeniu mniejszej ilości kalorii.

Pij dużo wody – zawsze zabieraj ją na siłownię

Nawodnienie organizmu to podstawa. Dzięki niemu skóra jest jędrna, wygląda zdrowo, soczyście i jest sprężysta. Problemy z suchą skórą mogą się zmniejszyć, lub skończyć. Pij odpowiednią ilość wody dziennie.

Kiedy wybierasz się na siłownię, nie zapomnij o butelce wody. Regularne picie małych ilości wody podczas ćwiczeń jest wskazane. Dobrą opcją jest wybór butelki filtrującej, która pozwoli Ci nalewać wodę nawet z kranu i pić ją wszędzie tam, gdzie jesteś. Ograniczysz w ten sposób plastik i nie musisz się martwić o to, czy jedna butelka wody mineralnej Ci wystarczy. 

Znajdź chwilę dla siebie

Stres nie sprzyja dbaniu o swój organizm. Powoduje problemy ze snem, zmęczenie, nerwowość. W konsekwencji skóra szarzeje, robią się cienie pod oczami wynikające z niewyspania. Nawet prowadząc szybki tryb życia, wypełniony obowiązkami, warto znaleźć codziennie chociaż chwilę na regenerację.

Może to być trudne, zwłaszcza w dzisiejszym świecie. Jednak pamiętaj, że odpoczynek jest bardzo ważny i dzięki niemu również pozwalasz sobie na troskę o siebie, swoje ciało i urodę. Wolną chwilę poświęć na spacer, czytanie lub, jeśli masz ochotę, aktywność fizyczną. 

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like these