Suplementacja w diecie ketogenicznej

Suplementacja w diecie ketogenicznej

Nie ulega wątpliwości, że dieta ketogeniczna jest bardzo efektywnym rozwiązaniem. Nie mniej jednak całkowite wykluczenie pewnych składników wiąże się z koniecznością uzupełnienia niedoborów w diecie ketogenicznej poprzez suplementację.

Czym jest dieta ketogeniczna i dlaczego wymaga suplementacji?

Dietę ketogeniczną można zaliczyć to diet eliminacyjnych. Jej głównym założeniem jest wysoki poziom spożycia tłuszczu przy ograniczonej podaży węglowodanów.  Ten typ diety w dawnych czasach wykorzystywany był jako terapia mająca na celu zwalczenie padaczki. Obecnie chętnie wykorzystywany sposób na utratę wagi. Osoby będące na tej diecie chwalą ją za długotrwałe uczucie sytości, zwiększoną koncentracje oraz brak nagłych napadów głodu. Pomimo faktu, że ograniczone spożycie węglowodanów może przynieść oczekiwane efekty, ten składnik diety nie bez przyczyny jest podstawą standardowej diety. Tak duże ograniczenie cukrów w diecie to również ryzyko niedoborów szeregu witamin i minerałów. Do których należą m.in. witamina C, magnez, czy kwasy tłuszczowe omega-3.

Magnez i selen — minerały, które trzeba suplementować w diecie ketogenicznej

Osoby na diecie ketogenicznej zdecydowanie powinny rozważyć suplementację magnezu. Nawet u osób na tradycyjnej diecie często występuje niedobór tego minerału. W przypadku omawiane diety, podczas której zaleca się ograniczenie składników pokarmowych, jak fasola czy owoce zagrożenie to jest jeszcze wyższe. Niedobór tego pierwiastka może wiązać się z bardzo niekorzystnymi objawami, do których należą m.in. zaburzenia koncentracji, czy obniżony nastrój. Oprócz suplementacji w diecie ketogenicznej można również włączyć pokarmy przyjazne dla tej diety i bogate w ten składnik, do których należą m.in. orzeszki ziemne, awokado, szpinak oraz makrela. Z kolei selen znajduje się w dużych ilościach w bogatych w tłuszcze orzechach brazylijskich oraz dobrej jakości twarogu.


Witaminy D i C — dieta ketogeniczna może powodować ich niedobory

Duże ilości witaminy C pochłaniają przede wszystkim osoby, które operacja swój jadłospis o posiłki zawierające dużo warzyw i owoców. Witamina C pozwala przede wszystkim zachować dobrą odporność, dzięki zawartości dużej ilości antyoksydantów co w dzisiejszych stresogennych czasach jest bardzo ważne. Aby uniknąć przykrych objawów niedoborów tego ważnego elementu zdrowej diety, warto również w tym przypadku rozważyć suplementację. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na niskowęglowodanowe warzywa zawierające jej sporą ilość. Należą do nich m.in. papryka, jarmuż oraz brokuły i jego kiełki. Witamina D powinna być suplementowana przez polaków przede wszystkim w okresie jesieni oraz zimy. Witaminę te można znaleźć w sprzyjających tej diecie tłustych rybach, takich jak np.:. Makrela i łosoś. Najlepszym sposobem na uzupełnienie ewentualnych braków tej witaminy w okresie letnim będzie częste przebywanie na słońcu. Na rynku występuje często suplement, który zawiera jednocześnie witaminę D3, jak i K2. Rozwiązanie to jest całkiem przydatne na tej diecie, ponieważ powoli jednocześnie uzupełnić braki witaminy, której niedobór jest niezwykle groźny.

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like these