Suplementacja witamin w okresie wiosennym

Suplementacja witamin

W okresie wiosennym wiele z nas odczuwa nieprzyjemne skutki zmieniania się pory roku. Często odczuwamy spadki energii, nastroju czy ogólnej kondycji organizmu. Może to oznaczać, że po zimie mamy duże niedobory witamin w naszym organizmie, które należy uzupełnić, lecz czego najczęściej potrzebuje nasz organizm?

Czy warto suplementować witaminy?

Zdecydowanie warto. Witaminy wzmacniają nasz układ odpornościowy, dodają energii, pomagają radzić sobie ze stresem. To tylko kilka przykładów pozytywnych efektów zażywania witamin w okresie wiosennym. Oczywiście witaminy znajdziemy w owocach, czy warzywach, lecz często dostarczamy je w zbyt małych ilościach, w stosunku do potrzeb naszego organizmu. To właśnie ich niedobór może powodować senność lub obniżone samopoczucie. W dłuższej perspektywie czasu, może to doprowadzić do wielu chorób przewlekłych. Warto więc dowiedzieć się, co suplementować w tym trudnym dla organizmu okresie.

Witaminy z grupy B – podstawa zdrowia mózgu i serca 

Są to witaminy rozpuszczalne w wodzie, więc nie ma potrzeby przyjmowania ich wraz z posiłkiem. Jedną z najważniejszych witamin z grupy B, jest witamina B6, która jest niezwykle ważna w profilaktyce miażdżycy. Pozytywnie wpływa ona również na pracę układu nerwowego i hormonalnego. Dodatkowo, wzmacnia włosy, paznokcie i łagodzi stany zapalne skóry, co jest niezwykle ważne w przypadku osób chorujących na AZS. 

Kolejna ważna witamina z grupy B, to witamina B12. Jest ona dostępna wyłącznie w produktach odzwierzęcych, więc szczególnie ważna jest suplementacja jej w przypadku diety wegańskiej. Zapobiega ona anemii, która doprowadzić może do poważnych zaburzeń neurologicznych w późniejszym czasie. 

Witamina C – wzmocnienie odporności

Na wiosnę ze względu na zmieniającą się pogodę, często borykamy się z przeziębieniem organizmu. Pierwsze wiosenne słońce bywa zdradliwe, dlatego nie trudno w tym okresie o infekcję. Jest to najlepsza witamina poprawiająca odporność. Bierze ona również udział w syntezie kolagenu, co powoduje wzmocnienie naszych stawów, oraz pozytywnie wpływa na stan skóry. Warto zadbać najpierw o jej odpowiednią podaż poprzez dietę, uwzględniając w niej takie produkty jak papryka, natka pietruszki czy cytrusy.

Witamina D3 – wsparcie układu ruchu 

Niedobór tej witaminy ma zdecydowana większość Polaków. Jej poziom jest szczególnie niski w naszym organizmie po zimie, kiedy słońce na niebie jest bardzo krótko i nisko. Jej suplementację należy zacząć już na jesieni, jednak nigdy nie jest za późno. Poza wsparciem wchłaniania wapnia, który jest budulcem kości, odpowiada również za procesy odpornościowe. Odpowiednia ilość witaminy D3 spowoduje również polepszenie samopoczucia fizycznego oraz psychicznego. Jej deficyt może spowodować większe ryzyko chorób sercowo – naczyniowych, nadciśnienia czy cukrzycy. 

Podsumowanie 

W okresie wiosennym powinniśmy skupić szczególną uwagę na odbudowę witalności naszego organizmu po zimie. Pomóc w tym może odpowiednia suplementacja witamin w celu uzupełnienia niedoborów, które mogą mieć poważne konsekwencje w przyszłości. Warto zrobić wcześniejsze badania, by wiedzieć czego w naszym organizmie brakuje i jak najszybciej rozpocząć suplementację, lub nawet zapobiegawczo brać podstawowe witaminy. 

Polecane witaminy znajdziecie w tym sklepie: https://www.muscle-zone.pl/witaminy-i-mineraly

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like these