Ćwiczenia fitness dla mężczyzn

Moda na bycie fit zrewolucjonizowała nasze życie. Wszyscy staramy się mieć idealną sylwetkę, oszaleliśmy na punkcie sportu i zdrowego odżywiania. Fitness z dnia na dzień staje się coraz popularniejszy, przy czym jednocześnie przestaje być zarezerwowany tylko dla kobiet.

Czy fitness jest dla mężczyzn? Utarło się, że fitness nie jest dla mężczyzn, a najlepszą formę można wypracować ćwicząc jedynie na maszynach lub ciężarach. Mężczyźni wybierają często siłownię i podnoszenie ciężarów, ale nie zdają sobie sprawy z tego, że będą mieli problemy ze swoją wytrzymałością, wydolnością i sprawnością fizyczną, czyli tych wytycznych, których na siłowni w pełni nie wypracują. Na szczęście w praktyce okazuje się, że fitness dla mężczyzn to coraz popularniejszy sposób spędzania wolnego czasu wśród panów. Różnorodny trening potrzebny jest każdemu, a fitness to nie tylko praca nad rzeźbą ale także nad koordynacją i balansem. Fitness przyczynia się do zwiększenia wytrzymałości, wydajności i ogólnej sprawności fizycznej. Kluby fitness oferują dzisiaj naprawdę różnorodną ofertę, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Jakie zajęcia powinni wybrać mężczyźni? 

Ćwiczenia fitness dla mężczyzn

  • Najpopularniejszy wydaje się być crossfit, zwany też power bar bądź power cross. To bardzo wymagający trening, który łączy elementy gimnastyczne i siłowe. Angażuje wszystkie grupy mięśniowe i pozwala wzmocnić wytrzymałość, a sam trening jest uniwersalnym zestawem ćwiczeń dla każdego. W jego skład wchodzą m.in. pompki, wyskoki, podciąganie, brzuszki, martwy ciąg czy skakanie na skakance.
  • Dla mężczyzn, którzy nie czują się na tyle pewnie by zacząć trenować crossfit idealnym rozwiązaniem może być body challange. Są to lżejsze ćwiczenia, wykorzystujące elementy systemu treningowego crossfit. Sam trening jest intensywny i ogólnorozwojowy, przy czym pozwala poznać granice własnej wytrzymałości. 
  • Bardzo popularne są także ćwiczenia ze sztangami czyli tak zwane power pump. Uczestnicy w rytm muzyki, pod okiem instruktora, wykonują serie ćwiczeń z niezbyt dużym obciążeniem. Zasadą tego treningu jest wykonanie dużej ilości powtórzeń i zwiększanie wytrzymałości.
  • Idealną formą ćwiczeń dla mężczyzn jest jest spinning, zwany inaczej indoor cycling. Zajęcia polegają na jeździe na specjalnym rowerze stacjonarnym. Obciążenie oraz prędkość dostosowuje się do tempa muzyki oraz wytrzymałości nóg. To znakomita propozycja dla wszystkich, którzy oczekują szybkich efektów i poprawy kondycji, a także redukcji nadmiaru tkanki tłuszczowej.
  • Panom powinny też się spodobać zajęcia TBC  czyli Total Body Condition, ćwiczenia poprawiające kondycję, wytrzymałość i przyśpieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Zaczynają się dynamiczną rozgrzewką i przechodzą w intensywne ćwiczenia siłowe z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.
  • Mężczyznom, którzy chcą wyrzeźbić mięśnie brzucha do gustu powinny przypaść zajęcia ABS. Jest to zestaw ćwiczeń, który wykonywany regularnie i sumiennie przyniesie efekty i wspomoże skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. Skuteczność ABS leży po stronie kolejności wykonywanych ćwiczeń, w taki sposób, by wszystkie mięśnie brzucha były stymulowane po kolei. 

A co z klasycznymi zajęciami w grupach?

Utarło się, że zajęcia fitness w grupie są tylko i wyłącznie dla kobiet. Nie warto jednak wstydzić się ćwiczeń w grupie, które być może nie podkreślają tak bardzo męskości jak boks, ale niosą za sobą korzyści. Panowie powinni także przekonać się aerobiku, ponieważ to zajęcia dla każdego, bez względu na wiek i płeć. Ale tylko aerobik odpowiednio dopasowany pod kątem naszej wytrzymałości i umiejętności sprawi nam przyjemność i przyniesie oczekiwane rezultaty. Te ćwiczenia kojarzą się z relaksem, z formą aktywności dopasowaną do kobiet, przywodzą też na myśl długie staranie się o wyczekiwane efekty. Nic bardziej mylnego, muzyka pomaga zapomnieć o wysiłku i sprawia, że czas płynie naprawdę szybko. Warto także pamiętać, że zajęcia w grupie są często dużo bardziej motywujące. towarzystwo innych ćwiczących mobilizuje do trzymania tempa narzuconego przez prowadzącego trening. Na zajęciach fitness na pewno też nie idzie się, żeby stać w miejscu, a tak jest zazwyczaj na siłowni, gdzie panowie robią sobie przerwę, by pogadać, a mięśnie przy tym stygną. 

Wszystkie te treningi zdecydowanie pomagają zwiększyć wytrzymałość i poprawić ogólną sprawność fizyczną. Zmuszają one do pracy mięśnie, o których amatorzy ćwiczeń tylko na maszynach mogą nie mieć pojęcia, że istnieją, dodatkowo podkręcają metabolizm tak, że organizm spala kalorie jeszcze długo po treningu.